به مناسبت فرا رسيدن ايام الله دهه مبارك فجر بازديد عموم از موزه‌های استان يزد رايگان است


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا : موزه‌ها از شريان‌هاي حياتي حفظ تاريخ و تمدن ملي و نشانگر هويت و شناسنامه هر قوم و ملتي هستند و فرهنگ و تمدن هر جامعه در آنها متبلور مي‌شود.

"بهرام رضايي" افزود: رونق موزه‌ها حفاظت بيشتر از ميراث فرهنگي است كه از نسل‌هاي پيشين به ما رسيده و حاصل كار و انديشه همه مردماني است كه در طول تاريخ اين سرزمين زيسته‌اند.

وي هدف از انجام اين مهم را آشنايي هرچه بيشتر هم استاني‌ها به ويژه کودکان و نوجوانان با دانسته‌ها و داشته‌هاي تاريخي و فرهنگي اين خطه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در استان يزد موزه‌هاي فعال بسياري وجود دارد. كه 10 موزه تخصصي و بقيه موزه‌هاي مردم شناسي هستند از موزه‌هاي تخصصي استان مي‌توان به موزه آئينه و روشنايي، سكه و مردم شناسي حيدرزاده، موزه آب، موزه موقوفه اسناد و نسخ خطي ميرزا محمد كاظميني، موزه علوم و موزه تاريخ طبيعی مرکز مطالعات زيست محيطی در يزد ، موزه زيلو و پلاس، موزه سفال و سراميك، موزه پست در ميبد و موزه مفاخر اردكان اشاره كرد .

اين مقام مسئول در ادامه اضافه كرد : به غير از موزه‌هاي تخصصي در استان در شهرستانهاي ابركوه ، مهريز ، اردكان و ميبد، موزه‌هاي مردم شناسي نيز وجود دارد كه به نوعي جلوه‌هايي از زندگي مردم را در گذشته‌هاي دور به تصوير مي‌كشند.

"رضايي" با اشاره به وجود موزه‌هاي متنوع در سطح استان يزد خاطرنشان کرد: در آينده‌اي نزديک اميدواريم چندين موزه تخصصي با مشارکت بخش خصوصي و ساير نهادهاي فرهنگي در استان يزد راه اندازي كنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا